My new world: 3D graphics!

Let’s start from the beginning, the first thing my exam for Autodesk certification, reach at the Archibit Generation school. I was asked to reproduce an image like the one below, trying to get a result as close as possible to the original. The three images below are the results and the details of the two render.

 

Partiamo dall’inizio, come prima cosa il mio esame per la certificazione Autodesk, tenuto alla scuola Archibit Generation. Mi è stato chiesto di riprodurre una tavola come quella sottostante cercando di ottenere un risultato più simile possibile all’originale, le tre immagini che seguono sono il risultato ed il dettaglio dei due render. esame_agile_Fabrizio render01 render02


The animation below is a simple example of packaging, for which I used a packaging I had made many years ago for a client of mine who was remaking the marketing for its products.

 

L’animazione che segue è un semplice esempio di packaging, per il quale ho utilizzato un packaging che avevo fatto molti anni fa per un mio cliente che stava rifacendo il marketing per i suoi prodotti.


Later I was asked to create an illustrating animation in detail: the regulation of a mechanical component of a complex machine. The result that you can see in the following video, is part of a training course.

 

Successivamente mi è stato chiesto di creare un’animazione che illustrasse nel dettaglio la regolazione di un componente meccanico di una macchina complessa, il risultato che si può vedere nel video seguente è parte integrante di un corso di formazione.


Further work in animated 3D was the following video, but this time not for technical purposes but commercial. The render was done with V-Ray, postproduction with Adobe Premiere. What you can see below is a low-resolution version of the final result.

 

Un ulteriore lavoro in 3D animato è stato il seguente video, stavolta però non a fini tecnici ma commerciali. Il render è stato fatto con V-Ray, la postproduzione con Adobe Premire. Quella che si può vedere qui di seguito è una versione a bassa risoluzione del risultato finale.


Finally, in the free time I’m continuing the study of 3DSMax approaching organic modeling, I found a book a bit old (2006), but good for beginner. Below some render of the working process for a character that I’m studying, unfortunately I will have to leave because the clothing modeling is too complex and the book in question do not have information about. I have gone too far for my first attempt with organic modeling, I decided that leave again from scratch with an easier character.

 

Per ultimo, nel tempo libero sto proseguendo lo studio di 3DSMax approcciando la modellazione organica, ho trovato un testo un po’ datato (2006), ma per ora me lo faccio bastare. Di seguito qualche render del working process per un personaggio che sto studiando, purtroppo dovrò abbandonarlo perchè la parte dei vestiti è troppo complessa e sul libro in questione non ho informazioni in merito, ho osato troppo per il mio primo tentativo con la modellazione organica, ho deciso che partirò di nuovo da zero con un personaggio più semplice.

Head6 Head5 Head4

Head3 Head2 Head

Body4 Body3 Body2 Body1

pants2 pants1